Neviete akou nohou vstúpiť do nového roka? Riskovať sa neoplatí, radšej si všetko dôkladne pripravte. A dosiahnete výsledky, ktoré vám urobia radosť. Ako na to? Tu je jednoduchých 10 krokov, ktoré zvládne každý z vás…
1. Napíšte si problémy, ktoré vám nedajú spávať
Zoberte si papier, pero alebo ceruzku, nachvíľu sa zamyslite a napíšte si všetky vaše problémy, ktoré vás už dlho sprevádzajú a potrebujete ich vyriešiť. Keď ich budete mať, vyškrtnite z nich tie, ktoré nedokážete nijakým spôsobom ovyplyvniť vy sami a ani za pomoci vašich priateľov či kolegov. Ostane vám tak nejakých top 5 alebo top 10 problémov. Teraz zmeňte svoju optiku! Na váš zoznam sa nepozerajte ako na problémy, ale ako na príležitosti.
2. Napíšte si všetky vaše sny a túžby
Opäť sa zamyslite a zasnívajte. Predstavte si, akým človekom chcete byť o 30 rokov a čo v tom čase budete robiť, kde budete pracovať, kam budete chodiť, s kým budete tráviť čas. Tieto myšlienky zachyťte na A4 alebo do počítača. Teraz rozmýšľajte nad tým, čo musíte spraviť už najbližší rok preto, aby ste si splnili svoj cieľ o 30 rokov.
Príklad: Ak chcete byť učiteľom angličtiny, tento rok by ste si mali dať cieľ naučiť sa angličtinu aspoň na úrovni B1, spraviť si napr. nejaký certifikát. Ak chcete vlastniť sieť kaviarní, tento rok by ste si mali dať za cieľ naučiť sa základné informácie o káve, spraviť si barmanský kurz a pravidelne navštevovať kaviarne
3. Pozrite sa okolo seba
Navštívte facebook, twitter, nazrite do okruhu vašich priateľov či kolegov. Kto z nich má podobné problémy (príležitosti) a ciele ako vy? Ak vás hnevá, že nemáte kondičku alebo neviete angličtinu, garantujem vám, že na facebooku nájdete aspoň 10 podobných ľudí. Využite teda príležitosť a oslovte aspoň piatiť priateľov, s ktorými spoločne zamakáte na príležitostiach, ktoré ste v predchádzajúcich krokoch objavili.
4. Vyberte si priority
Tri. To bude úplne stačiť, aby vás nezaťažovalo príliš veľa projektov, úloh a povinností. Tieto tri priority si zoraďte podľa dôležitosti.
5. Kúpte si diár alebo si stiahnite nejakú zaujímavú appku
Na každý mesiac a potom aj týždeň v roku si naplánujte jeden cieľ. Aby ste na konci každého týždňa a mesiaca vedeli, či sa vám darí pracovať na vašich prioritách a či dosahujete výsledky, ktoré ste si stanovili. Ak už máte zostavený aj tím, s ktorým budete na úlohach pracovať, zjednoťte sa vo svojich cieľoch.
Príklad: Kým vy budete hľadať voľný priestor pre vašu kaviareň, ostatní členovia tímu môžu riešiť financie a dodávateľov. Kým vy budete na škole komunikovať s vedením ohľadom univerzitnej futbalovej ligy, vaši kolegovia a spolužiaci môžu oslovovať potencionálnych hráčov a pripraviť úvodné promo podujatia.
6. Vytvorte si svoj timemanagement
Od tohto momentu okamžite skoncujte s nepravidelným spávaním a vstávaním, s nepravidelným obedmi a podobne. Pretože takto to ďaleko nedosiahnete! Určte si hodinu, ktorou sa váš deň začne (čím skôr to bude, tým lepšie, ja mám budíček o šiestej). Vyhraďte si pre každú prioritu počas dňa pevný čas, kedy na nej budete pracovať. Určte si aspoň približne čas, kedy sa budete vzdelávať, tráviť čas s rodinou, navštevovať fitko, venovať sa kaviarni či univerzitnej futbalovej lige a podobne.
7. Vytvorte si svoj denný rozvojový návyk
To trvá približne 14-30 dní. Pod pojmom denný rozvojový návyk rozumieme určité činnosti, ktoré majú svoju pravidelnosť. Ak by ste dnes spravili 150 klikov a 300 brušákov, dostali by ste takú svalovku, že zajtra by ste sa nepostavili a cvičenie by ste si veľmi rýchlo znepriatelili. Preto keď hovorím o dennom rozvojovom návyku, myslím tým, vybrať si určite činnosti, ktorým sa začnete venovať po malých kúskoch a postupne sa v nich budete zlepšovať. Vyberte si preto 3 činnosti (okruhy záujmov), kt sa budete venovať každý deň a budú prospešné pre dosiahnutie vašich cieľov a vyriešenie problémov.
Príklad: Každý deň budete 30 minút tráviť čítaním anglickej literatúry. O týždeň na to si pridáte na čítanie o 15 minút viac. Nasledujúci týždeň tento čas opäť zvýšite. Po 30 dňoch bude pre vás čítanie literatúry (učenie sa angličtiny, cvičenie, …) úplnou samozrejmosťou.
8. Kúpte si zápisník
A noste ho všade so sebou. Bude vám slúžiť na zapisovanie všetkých vašich úloh (bude to pre vás akýsi to do list).
Môžete si doň písať aj nápady, ktoré ste dostali cestou v autobuse, na stretnutiach či počas čítania. Počas toho ako budete pracovať na riešeniach vašich problémoch, budete získavať veľmi veľa feedbackov, ktoré sa taktiež rozhodne oplatí zapisovať.
9. Oblečte sa tak ako si to situácia vyžaduje
Nie zbytočne sa hovorí, že šaty robia človeka. Ak chcete pracovať v biznis sektore, odvážte sa pracovať v košely a v saku. Ak chcete byť úspešný interpret, kúpte si tričko s hudobným motívom. Prečo? Pretože keď sa pustíte do práce, vaša myseľ bude podvedome vnímať to, čo máte na sebe oblečené a podľa toho vám pomôže viac sa sústrediť na oblasť, kt sa venujete. Keď ste doma zvyknutý pracovať v pyžame, vaša myseľ bude automaticky myslieť na spánok a bude unavená …
10. Začnite pracovať už dnes
Včera aj zajtra je neskoro. Treba začať dnes. Spravte prvý krok. Choďte si kúpiť sako, založte si blog, začnite oslovovať ľudí do svojho tímu, pozrite si videoblog o káve, prečítajte si prvú lekciu angličtiny alebo japončiny, spravte si poriadok na pracovnom stole, zapíšte si vašu prvú úlohu na zajtrajší deň. Neodkladajte si veci, ktoré môžete spraviť už dnes a zajtra sa z nich môžete tešiť! :)
Prečítajte si aj: 21 dní a 21 krokov pre krajší a usmiaty život
Pomohol vám môj blog? Budem rád, ak ho odporučíte aj svojim priateľom či už na facebooku alebo inej sociálnej sieti….