Už dlhšiu dobu sa vyhýbam instantným radám, ktoré sa týkajú social media marketingu. Mám pocit, že ľudia ich už prekukli. No predovšetkým som mal pocit, že sú to odrhovačky, ktoré každý všade hovorí a tak to všetci vieme. No posledné dni ma presvedčili o opaku.
Absolvoval som 5 stretnutí s našimi klientami, ktorým v agentúre Mavio Media spravujeme facebook stránky a bol som na dvoch konferenciách, kde sa sociálne siete skloňovali tiež. Otázky ktoré som dostával sa opakovali a zistil som, že by stálo za to spraviť praktický prehľad jednoduchých tipov a nástrojov.
Tak poďme na to. Niektoré z nich možno budete poznať a tak bude tento zoznam pre vás slúžiť ako check list, iné objavíte a môžete ich implementovať do svojej stratégie.
-
Plánovanie príspevkov
Jedným z najúžasnejších nástrojov, ktoré nám modrý velikán ponúka, je plánovanie. Vďaka pár klikom dokážete pridať svoj príspevok na vašu FB stránku a jeho publikovanie naplánovať dajme tomu na večer. Bez toho, aby ste museli sedieť pri facebooku. Mám pocit, že túto funkciu využíva veľmi málo ľudí.
Konkrétny príklad, ako plánovanie pomohlo radikálne zvýšiť dosahy na facebook stránke nášho klienta K-Vital Beauty Centrum:
-
Videá priamo na facebooku
Stále sa stretávam s organizáciami, ktoré pridávajú svoje videá na youtube a na facebook hodia len link, ktorý ich má niekde odkázať. Samozrejme, ak je vašim cieľom získavať subscriberov (odoberateľov), robíte správne. Či chceme alebo nie, facebook potlačil na svojej sieti youtube videá. Čo znamená, že znižuje ich dosahy a práve naopak, videá, ktoré nahráme práve na sociálnu sieť facebook, tlačí dopredu väčšiemu publiku.
-
Livestream
Ide o novinku (opäť ako pre koho), ktorá vám umožní streamovať priamo na facebooku živé vysielanie. Nepotrebujete k tomu žiadne špeciálne kamery ani počítačové programy, livestream dokážete točiť priamo zo svojho mobilu. Výhodou je, že v momente, keď spustíte živé vysielanie, každému fanúšikovi vybehne upozornenie o vašom livestreame.
Príklad, na ktorom veľmi dobre vidíte, že živé vysielania sú u fanúšikov veľmi obľúbené:
-
Facebook pixel
Veľmi zjednodušene: faceboook pixel je kód, ktorý vám vygeneruje facebook, môžete vložiť na svoju webstránku a „odchytávať“ ľudí ktorí ju navštívili. Následne im môžete adresovať reklamu na facebooku. Výhodou je, že platenú facebook kampaň budete cieliť na ľudí, ktorí vás už raz navštívili. Facebook pixel vám tak pomôže optimalizovať reklamy a presnejšie cieliť.
-
Kedy publikujete
Obsah je dôležitý. Ignorovať však nemôžeme ani časy publikácie našich príspevkov. Nie je najšťastnejšie riešenie publikovať príspevok o piatej ráno, o tretej popoludní či o jednej v noci. Samozrejme existujú segmenty, v ktorých to zmysel má, no bežný fanúšik si nescrolluje facebook o piatej ráno. Využívajte preto viac populárne časy a to medzi 18-tou a 21. hodinou.
-
Komunikujte neformálne
Nie ste na vedeckej konferencii. Komunikácia na facebooku obsahuje rovnaké aspekty debaty, ako keď sa rozprávame z očí do očí. Preto si odpustite odborný žargón a príliš veľa technických informácii. Komunikujte neformálne, priateľsky. Nemajte strach využiť vtip.
-
Nezabúdajte na emócie
Facebook si pre nás nedávno pripravil veľmi milú funkcionalitu. Pri publikácii vášho príspevku si môžete vybrať, akú náladu práve máte. Je teda na vás či zvolíte smajlíka s popisom, že sa cítite inšpirovaný alebo rozhorčeného smajlíka s popisom, že ste nahnevaný. Ľudia častokrát nevedia ako sa cítite, keď píšete status, preto ak im dáte svoju emóciu, skôr vás pochopia.
Takto využívame prácu s emóciami na facebook stránke nášho klienta MOJEOZNAMKO:
Potrebujete pomôcť s facebook marketingom? Zavolajte mi: 0911 014 004 alebo mi napíšte mail: jaroslavdodok@gmail.com
Prečítajte si aj:
10 otázok, ktoré by ste si mali položiť pred tým, než niečo publikujete (klik)
Príbeh predáva: Ako napísať PR článok, ktorý bude mať 119 000 zobrazení? (klik)
Robíte jednu z týchto 7 chýb? To je dôvod, prečo vám nefunguje marketing… (klik)