Dnes mi hlavou skrsla netradičná myšlienka – vtiahnuť vás do zákulisia médií. Prečo? Aby som vám prezradil, prečo mám rád novinárov, aké dôležité sú médiá v našej spoločnosti a aká dôležitá je vaša prítomnosť v nich!

 

Vďaka médiám získal nový job

Ešte v roku 2012 internetom obehlo video 23-ročného Kamila, ktorý sa rozhodol netradičným spôsobom hľadať svoju prácu. Keďže som vtedy pracoval ešte ako šéfredaktor Student24.sk, pár hodín po uverejnení videa som s Kamilom ako prvý spravil rozhovor, vďaka ktorému sa jeho príbeh dostal medzi ľudí a firmy, ktoré mu neskôr ponúkli pracovné miesto.

Mediálny tlak vyriešil problém s cestovaním

Tí z vás, ktorí sledujete moje aktivity už od pôsobenia v Rade študentov viete, ako dlho sme bojovali so SAD Zvolen, aby po niekoľkých mesiacoch opäť povolila študentom jazdiť na ISIC karty. Tému sme mediálne otvorili niekoľko krát a podľa môjho názoru práve záujem a tlak médií pomohol problém vyriešiť. Celoštátne weby a televízie prinútili dopravcu spraviť opatrenia, aby študentom vyhovel.

ta3 isic karty

Novinári nastavili zrkadlo dehonestujúcim reklamám

Ak máte pozorné oko, určite vám neunikla šteklivá kampaň na známu vodku, ktorá prostredníctvom bilboardov zaplavila Slovensko. Reklamné slogany umiestnili aj na budove Centra pre liečbu drogových závislostí. Túto maximálnu drzosť si všimla Monika Kernová z Omédiách.com, ktorej článok sa stal jedným z najčítanejších na webe.

 

Médiá pomohli rozdať viac ako 100 00 objatí

Už štyri roky po sebe organizujeme výnimočné podujatie, ktoré sme najprv priniesli do 50 slovenských miest. Neskôr sme ho zrealizovali aj v ďalších 15 krajinách sveta od Keňe po Hong Kong. Mediálnym partnerom podujatia je portál Student24.sk a v roku 2012 ním bola aj Europa2. Práve vďaka médiám sa objatie podarilo doručiť viac ako 100 000 ľuďom a svoju náruč sa dokonca nehanbili otvoriť ani samotní novinári či kameramani.

Médiá inšpirujú

Silné vyjadrenie po pondelkovom blogu, v ktorom som celkom kriticky zhodnotil prácu médií. Všetko má však aj svoje svetlé stránky! Takto nám SME-čko pomohlo inšpirovať študentov, ktorí sa nemohli zúčastniť Roadshow 2013. Peknú reláciu so mnou a Danielom Csúrom si zas môžete vypočuť na Rádiu Lumen.

V správny čas zastaviť demagógiu

O aktuálnej kauze, ktorá sa týka predsedu BBSK Mariána Kotlebu som včera písal na Facebooku. Na svojej tlačovej konferencii pán Kotleba povedal niekoľko nepravdivých a zavádzajúcich informácii, ktoré zostali na istú chvíľu bez povšimnutia. No aj vďaka našej rýchlej reakcii, dobrému PR a ochotným novinárom sme dali fakty na správnu mieru.

 

 Vďaka PR článku sa deti učia angličtinu hravo a kreatívne

Nie je žiadnym tajomstvom, že v súčasnosti našim klientom v agentúre Mavio Media pomáhame s PR kampaniami. Pred pár týždňami sme pripravili zaujímavú PR správu, vďaka ktorej sa rodičia rozhodli prihlásiť svoje deti na kurzy angličtiny pre najmenších. Stačil kreatívny titulok, dobrý obsah a jazykové škola GMschool „musela“ dodatočne otvoriť viac kurzov, než plánovala. Áno, sme šikovní. Priestor v médiách patrí jednoznačne aj firmám, ktoré môžu vďaka médiám rásť.jaroslav dodok markiza

Podobných príkladov by som mohol uviesť ešte veľa. Myslím si však, že myšlienku dnešného blogu ste už pochopili. I napriek negatívnemu spravodajstvu a na prvý pohľad neochotným novinárom sú médiá pre našu spoločnosť nesmierne dôležité. Nebojte sa redaktorov spoznať osobne – častokrát sú to výnimočné osobnosti. Za všetkých môžem spomenúť Štefana Hríba z .týždeň.sk, Moniku Majerovú z Rádia Lumen, Laca Eliáša z Rádia Reginy či Tomáša Bellu z Denníka N.

Prečítajte si aj: 7 médií, ktoré sa oplatí sledovať (klik!)

Prečo nesledujem médiá? (klik!)

Potrebujete pomôcť s PR, copywritingom alebo kreatívnymi nápadmi? (klik)

 

Pin It on Pinterest