22 rokov pracoval v Microsofte, radil Billovi Gatesovi, dnes pomáha študentom i podnikateľom zo Slovenska a Českej republiky. Na svojich seminároch zdôrazňuje , že kým 98 percent detí pri nástupe do školy vykazuje vysokú mieru kreativity, v 25. roku života sú to už len 2 percentá.
Pred pár dňami som na Facebooku objavil rozhovor s celkom zaujímavým koučom. Pri jeho mene stál brand Microsoftu a tak som spozornel. Jan Mühlfeit. Český manager, ktorý osem rokov pracoval ako prezident pre Európu v tejto nemenej známej spoločnosti. Jeho príbeh ma zaujal natoľko, že som si zrušil celodenný program a hľadal v Google všetky jeho rozhovory, videá a články.
Jediným spôsobom ako uspieť v biznise je uplatniť svoje silné stránky
Keďže osobnostný rozvoj je téma, ktorá ma fascinuje, slová tohto pána ma poriadne prekvapili. Predovšetkým tým, že školstvo prirovnal k cintorínu. To však nebola jediná veta, ktorá ma prefackala. Väčšina školiteľov a koučov radí, aby sme sa v rámci svojho rozvoja zameriavali na svoje slabé stránky. Jan Mühlfeit tvrdí opak.
,,Jsem přesvědčen, že to, že jsem začal pracovat na mých silných stránkách a na silných stránkách našich týmů, změnilo pozitivně můj život. Náš tým vyhrál 4 x v řadě Global Business Premiere League. Jediným způsobem, jak uspět v podnikání, sportu, umění a politice je uplatnění vašeho talentu a silných stránek. Pokud děláte to, co se vás baví jste nejen úspěšnější, ale také šťastnější, a pokud jste šťastnější tak máte lepší imunitní systém, takže jste zdravější”.
Škola nás pripravuje o kreativitu
O pár minút na to som sa dozvedel, že Jan Mühlfeit pripravuje v Bratislave seminár Odomknite svoj potenciál a leadership. Moja túžba spoznať tohto pánka bola čoraz väčšia. No a pre tých z vás, ktorý poznáte môj kritický postoj k školstvu, isto pochopíte, čo so mnou spravila nasledujúca veta:
,,Podľa štúdie NASA pri nástupe do školy až 98 percent detí vykazuje vysokú kreativitu, v 10 rokoch už je to 30 percent, v pätnástich len 15 a v 25. roku života sú to už len 2 percentá. Škola neodomyká ľudský potenciál, ale, naopak, zamyká.“ V tejto chvíli som bol odhodlaný prihlásiť sa na seminár. Dnes by som už o ňom napísal blog, keby som uvedený termín nemal už vopred vybookovaný iným školením. Popravde, skoro ma roztrhlo…
Avšak nikdy nie je na škodu mať skvelých priateľov.
A tak som sa vďaka Jurajovi dozvedel o dvojdňovej konferencii Glorious, kde vystúpi tento úspešný manažér a kouč. Ďalšie informácie som už nepotreboval. Pár dní som žil v celkom dobrej eufórii, pokiaľ mi Juraj nenaložil ešte viac :) Teda, že on nie je jediný hosť. A tak som zistil, že medzi pozvánými speakrami a hosťami je aj generálna riaditeľka Google ČR, šéf marketingu BMW, či ex riaditeľ České Pojišťovny.
Beriem. Bez debaty.
Teším sa na stretnutie s týmito výnimočnými osobnosťami. A tak hľadám parťáka alebo aj viacerých, ktorí sa na tento event chystajú. Dajte vedieť, spravíme si trip.
Prečítajte si aj:
10 chýb, ktoré som spravil ako líder a vy ich už spraviť nemusíte (klik)
Song od Majka Spirita, ktorý by si mal vypočuť každý marketér a každá firma (klik)
10 znakov, vďaka ktorým spoznáš lídra (klik)