To, že ste na sociálnych sietiach a máte blog ešte neznamená, že máte vyhraté. Vo väčšine prípadov majú vaše články len pár desiatok zhliadnutí a na facebooku neviete osloviť dostatočne veľké publikum. O budovaní osobnej značky ste len počuli, no výsledky sa dodnes nedostavili. Čo s tým?
Určite sa netreba vzdávať, práve naopak, treba sa pozrieť na príklady dobrej praxe. Dnes vám predstavím silu content marketingu, ktorý vám pomôže budovať svoju značku online. V nasledujúcej prípadovej štúdii sa pozrieme na to, ako za pár dní získať stovky fanúšikov a desiatky followerov.
Jeden blog – dvakrát stredobodom pozornosti
29. júla 2013 som sa rozhodol napísať blog s názvom 7 ľudí, ktorých sa oplatí mať na Facebooku v priateľoch alebo ich aspoň sledovať (klik). Pri písaní tohto článku som využil kľúčové princípy content marketingu: 1# Pite kávu 2#Píšte s nadšením 3# Rýchlo publikujte, ktoré nájdete v mojej prezentácii na SlideShare (klik).
Aby som zasiahol čo najširšiu cieľovú skupinu, osobnosti som vyberal z oblasti biznisu, startup scény, life-style, neziskového sektoru a pridal som pár ľudí, ktorých môžeme nazvať motivátormi.
Hneď ako som publikoval článok na svojom blogu som ho zazdielal aj na sociálnych sietiach Facebook, Twitter a G+. Takmer okamžite si ho všimli aj ľudia spomenutí v blogu a preto sa ním pochválili na svojom profile, čo spôsobilo celkom slušnú návštevnosť. Za týždeň si článok prečítalo viac ako 2 000 ľudí.
Za dve minúty 12 followerov
Pred pár týždňami som sa dal do reči s chalanmi zo Startitup.sk (klik). Prehodili sme pár slov o spolupráci a postupne začali publikovať výber mojich blogov na svojom webe. 9. 11. 2014 už môj blog vítal čitateľov startitupu na titulke.
Obohatený o pár fotiek opäť získal svoju pozornosť. Tentokrát však výsledky prekvapili ešte viac. Už pár hodín po jeho uverejnení zareagoval Michal Dragan, že mu za dve minúty pribudlo 12 followerov:
Nezvyčajný záujem o svoj profil si všimol aj Majo Kasan, ktorému za malú chvíľu prišlo 60 žiadostí o priateľstvo:
O výsledku content marketingu hovorí aj Lukáš Mikuláško: ,,Pred uverejnením článku som mal 97 odberateľov, dnes je ich už 165. Počet priateľov bol 500, dnes im mám 689. Najvýraznejší nárast som však zaznamenal na mojej fanpage. Pred publikovaním článku som mal 80 lajkov, dnes je ich spolu 424.“
To je 530% nárast počtu fanúšikov vďaka jedinému blogu, ktorý som napísal.
Redakciu Startitup.sk som pre pár dňami požiadal o pár zaujímavých štatistík. Podľa ich informácii si článok k dnešnému dňu prečítalo viac ako 20 000 ľudí. ,,Na facebooku mal článok skvelý performance – reach 31 300, 5 300 klikov a 125 overall engagement,“ napísal Lukáš Gašparík.
Zhrnuté a počiarknuté
- Content marketing bude fungovať vtedy, keď čitateľom skutočne pomôžete, dáte im tipy na zaujímavých ľudí a konkrétne riešenia. Od roku 2012 som napísal viac ako 1 200 príspevkov. Preto si nájdite dobrého copywritera alebo začnite trénovať a zdokonaľovať sa v písaní…
- Založte si svoj blog, ideálne na vlastnej doméne, pretože vďaka tomu si budujete svoju osobnú značku
- Nebojte sa oprášiť starý článok a ponúknuť ho ľuďom opäť
- Na publikovanie si vyberte správne médium, v tomto prípade to bol Startitup.sk, dobré skúsenosti však mám aj s blog.upbook.sk či iamcool.sk (klik)
- Nezabudnite zdieľať článok na sociálnych sieťach v správny čas
- Nenechajte si know how iba pre seba. Odovzdávajte ho ďalej. Tak ako to robí všetkých 7 osobností, o ktorých som napísal. Niekto si vás určite všimne a ocení to!
- Čo priniesla táto skúsenosť mne? Dostal som desiatky žiadostí o priateľstvo či množstvo nových followerov na twitteri aj na facebooku. Môj blog si získal nových fanúšikov
Čo je však dôležitejšie, zoznámil som sa s online komunitou podnikateľov, no predovšetkým som získal nové priateľstvá a cenné kontakty. To mi prinieslo nových klientov, ktorým dnes radím ako sa mi podarilo vďaka gorila marketingu dosiahnuť 260 000 prečítaní môjho blogu o médiách.
Môžem to naučiť aj vás. Tu však na to priestor nie je, preto s vami radšej zbehnem na kávu alebo na pivo. Stačí ak sa mi ozvete cez facebook (klik) alebo cez náš web maviomedia.sk (klik).
Prečítajte si aj: Týchto 7 princípov by ste nemali ignorovať, ak začínate podnikať! (klik)