Na školeniach sa ma ľudia neustále pýtajú, ako získať na svoje aktivity financie. Ak ste už skúšali oslovovať sponzorov, písať rôzne grantové výzvy a uchádzali ste sa o sms-ky a hlasy, mám pre vás praktický tip. V dnešnom blogu vám predstavím nový nástroj, ktorý prepája firemný sektor s tým neziskovým.
Som presvedčený o tom, že na Slovensku aj v Česku máme nesmierne veľa dobrých nápadov. Akurát, že o nich nikto nevie. Najčastejšie za to môžu chýbajúce finančné prostriedky. Tie sa organizácie, neziskovky a dobrovoľníci snažia naháňať všemožnými spôsobmi.
Unikátny projekt pre viac ako 2 500 neziskoviek
Prednedávnom vznikol na Slovensku unikátny projekt, ktorý má na tento problém riešenie. V priebehu pár mesiacov sa doňho zapojilo už vyše 700 e-shopov a 2 500 neziskoviek. V dnešnom blogu vám predstavím Dobromat!
Dobromat je projekt, ktorému sa podarilo spojiť na prvý pohľad tak rozdielne záujmy e-shopov a neziskových organizácií. Kto stojí za touto myšlienkou? Marián Repáň, ktorý 15 rokov podnikal v oblasti obchodu a následne sa 4 roky pohyboval v prostredí neziskoviek. Mal teda dosť času detailne spoznať obe sféry so svojimi odlišnými potrebami, záujmami, ale i problémami.
Prednedávnom som sa s ním stretol, aby mi povedal, ako Dobromat pomáha získavať financie pre neziskovky.
Volajme to win-win
Čo keby obchod z každého nákupu venoval pár % niektorej neziskovke bez toho, aby produkt zákazníka stál čo i len cent navyše? Obchod sa vzdá časti svojej marže za to, že v ňom budú nakupovať ľudia, ktorí chcú takto podporovať svoju obľúbenú neziskovku.
Obchod získa lojálnych zákazníkov, neziskovka stály zdroj príjmu a zákazník nezaplatí nič navyše. Zato získa dobrý pocit, že môže pomôcť aj takto financovať verejnoprospešné aktivity svojej obľúbenej neziskovky. Zdá sa vám to až príliš jednoduché? Popravde, mne tiež.
Preto som sa pýtal Mariána Repáňa, ako celý systém funguje, aby som zistil či je to naozaj relevantný nástroj fundraisingu.
Vďaka Dobromatu získali 745€
Marián mi ukázal niekoľko konkrétnych príkladov. Volejbalisti z SK Kometa Praha získali vďaka Dobromatu 2 940 českých korún. Decká z wrestling clubu si „vybojovali“ 104€. Občianske združenie OZ Run For Run zas získalo cez Dobromat krásnych 745€. A to už teda nie je malá čiastka. Keď si predstavím, koľko by som sa musel nabehať za sponzormi, ak by som chcel takúto sumu od nich…
Preto som od Mariána vyzvedal viac o jeho plánoch. „Predpokladáme, že v horizonte niekoľkých málo rokov dokážeme pre neziskovky získať 30.000 € mesačne, ktoré by bez Dobromatu nikdy nezískali.“ Good point.
Klikol som na Dobromat.sk vyskúšal som si to a naozaj je to veľmi praktický nástroj fundraisingu.
Som rád, že keď sa ma niekto bude najbližšie pýtať na 3 najčastejšie otázky:
Ako osloviť a získať sponzora?
Ako získať financie pre svoje občianske združenie?
Kde nájsť nové nástroje pre fundraising?
… môžem odporučiť Dobromat.
Poďme krok po kroku: Ako teda získať financie cez Dobromat.sk?
Aby ste nákupom podporili vašu obľúbenú neziskovú organizáciu, či občianske združenie, je potrebné prísť na internetovú stránku www.dobromat.sk. Vybrať obchod, v ktorom chcete nakúpiť a taktiež organizáciu, ktorú chcete nákupom podporiť (prípadne ju zaregistrovať, ak tam ešte nie je).
Následne budete presmerovaný na stránku obchodu, kde nakúpite ako ste zvyknutý. Obchod potom pošle Dobromatu dohodnuté % z vášho nákupu, ktorý ho prevedie vami vybratej organizácií.
Omnoho jednoduchšie je, keď si do internetového prehliadača, ktorý používate, nainštalujete plugin, ktorý nájdete na webových stránkach projektu. Ten vás automaticky upozorní vždy, keď navštívite e-shop spolupracujúci s Dobromatom. Vy už len potvrdíte, či chcete, aby obchod pár % z nákupu poslal vašej obľúbenej neziskovke. A opäť nezaplatíte ani cent navyše.
Držím vám palce pri získavaní financií na svoje aktivity, projekty a podujatia!
Prečítajte si aj:
Rady a tipy: Ako efektívne osloviť a získať sponzorov (klik!)
10 tipov ako sa efektívne odprezentovať (klik!)