Vybaviť kanceláriu nebolo snáď nikdy zložitejšie. Na trhu je také veľké množstvo nábytku do kancelárie, že je ťažké sa ním vôbec prehrabať, nieto si ešte nejaký vybrať. Vybavujete novú kanceláriu, alebo modernizujete tú starú? Zo všade na vás vyskakujú nové a nové ponuky, vy ste však čoraz viac stratený? Poďme si spoločne uvedomiť pár vecí vďaka ktorým sa dostanete k vašej vysnívanej kancelárii.

Prvé pravidlo

Hneď na začiatku si musíte stanoviť to, akým smerom sa vôbec má štýl vašej kancelárie uberať. Na výber máte moderné prevedenie, neutrálne nadčasové prevedenie, alebo klasické prevedenie, odkazujúce na doby dávno minulé.
Ak túžite po modernej kancelárii, musíte si uvedomiť, že to, čo je moderné dnes, môže byť za päť, desať rokov priamo predpotopné. Ak vám nevadí častejšia investícia do kancelárie, kľudne si tento luxus doprajte. Ak je to ale pre vás investícia naozaj nepríjemná, radšej sa poobzerajte po niečom, čo vydrží dlhšiu dobu.
Pod nadčasovou kanceláriou si predstavte takú, ktorá nesleduje žiadne aktuálne trendy, ale je pekná a pekná bude aj po rokoch. Kancelária, ktorá by sa páčila vám, vašim rodičom, ale aj vašim deťom. Najčastejšie je takáto kancelária vyrobená najme z dreva. Drevo je jednoznačne nadčasová záležitosť, ktorá bude moderná vždy.

Klasickú kanceláriu si predstavte ako typickú kanceláriu anglického gentlemana. Prevedenie skôr v tmavších farbách, veľa skriniek na knižky, drevo, kožené sedačky a gauč. Táto verzia je tiež nadčasová, ale je štýlovo celkom vyhranená. Vypovedá vlastne o človeku to, že má rád drahé veci a precíznosť. Majiteľ takejto kancelárie vzbudzuje autoritu.

styly_1Všetky tieto tri druhy si môžete dopriať buď v normálnom, alebo luxusnom prevedení. Luxusné je samozrejme drahšie, avšak ponúka vám kvalitnejšie materiály. Často v takej kancelárii nájdete predmety, ktoré sú vyrábané ručne, alebo sú to originály. Hodia sa najme pre majiteľov, konateľov a riaditeľov spoločností a všade tam, kde potrebujete na svojich obchodných partnerov urobiť skutočný dojem.

Druhé pravidlo

Už viete, akým smerom sa bude vaša kancelária uberať. Teraz si zvoľte, aké materiály majú byť vo vašej kancelárii použité. Malo by prevládať drevo? Máte radšej sklo? Alebo uprednostňujete modernejšie materiály, ako je napr. laminát? Starostlivo volte aj to, z akého materiálu bude podlaha. Tá by mala korešpondovať so štýlom kancelárie, ktorý ste si vybrali. Ak ste si vybrali napr. klasický štýl, podlaha z keramických kachličiek by nevypadala príliš dobre. Podlahu si vyberajte nielen podľa toho, čo sa vám páči, ale aj podľa toho, čo je praktické. Ak viete,  že budete často prijímať návštevy a tie sa asi ťažko budú vyzúvať, vsaďte radšej na niektorý z ľahko umývateľných povrchov, než na napr. koberec, alebo parkety.

Tretie pravidlo

styly_2Posledné, ale vôbec nie to najmenej dôležité, na čo musíte myslieť, je nábytok. Rozmyslite si, čo všetko chcete mať vo vašej kancelárii umiestnené. Stôl s kvalitnou kancelárskou stoličkou alebo kreslom je základ. Množstvo skriniek voľte podľa toho, koľko toho potrebujete v kancelárii mať, ale tiež podľa toho, koľko je v nej miesta. Ak v nej budete prijímať návštevy, nezabudnite sedacie súpravy. styly_3O súpravách hovoríme zámerne, pretože by mal jednotlivý kus nábytku sedieť k tomu druhému. V ideálnom prípade by mala byť celá vaša kancelária jedna veľká súprava, kde je všetok nábytok vyrobený v takom istom štýle.

A ešte niečo

Nezabudnite tiež na doplnky. Vaša kancelária vďaka nim ožije. V každej kancelárii by mal byť aspoň jeden pekný obraz a živý kvet. Zbytok dekorácii je čisto na vás, ale určite by ste sa stále mali držať pravidla, že by sa mal štýlovo ku zbytku kancelárie hodiť. Môžu to byť veci, ktoré nejakým spôsobom charakterizujú to, čím sa vaša firma zaoberá, alebo tiež veci, ktoré súvisia s nejakým vašim koníčkom. Možností je veľa, čo sa týka dekorácií, je však vždy lepšie držať sa skrátka a príliš to s nimi neprehnať.

Vybaviť kanceláriu nie je naozaj nič ľahkého. Dúfame však, že sme vám priniesli aspoň taký návod, že už viete, za ktorý koniec to chytiť. Ešte než otvoríte katalógy, oplatí sa zavrieť oči a skúsiť si v hlave predstaviť, ako by mala vaša kancelária vypadať. Aj keď konečná podoba nebude vo väčšine prípadov úplne totožná, určite vám to napovie, akým štýlom by ste sa mali uberať. Uvidíte, že s výsledkom budete nadmieru spokojný a to nie len teraz, ale aj do budúcna.

(PR)

Prečítajte si aj: Čo som sa o obchode a marketingu naučil na základnej škole (klik)

Príbeh predáva: Ako napísať PR článok, ktorý bude mať 19 000 zobrazení? (klik)

 

Pin It on Pinterest