V dnešnej dobe sa už hádam nenájde človek, ktorý by o Mc Donald aspoň raz nepočul, či aspoň raz nenavštívil túto reštauráciu. Čomu vďačí za svoj úspech jedna z najúspešnejších firiem na svete? Pozrime sa na tajomstvo úspechu…
Výber frekventovaných miest
Ešte pred tým, než Mc Donald otvorí svoje brány, veľmi dlho a rozumne plánuje, kde svoju reštauráciu postaví. Je to veľmi podstatné, pretože ak si obsadíte vychytané miesto, kde sa denne premávajú tisícky ľudí, o úspech máte z veľkej časti postarané. Málo kto vie, že Mc Donald vlastní niekoľko najznámejších križovatiek, či ciest v Anglicku, vo Francúzsku, v Amerike, či v rôznych krajinách sveta.
Teraz si predstavte, že pozemky na ktorých ležia tieto „budovy“, by sme úplne jednoducho poukladali vedľa seba. Viete si predstaviť, aký dlhý pozemok by sme „postavili“? A presne takýto veľký majetok vlastní firma Mc Donald´s.
Napriek tomu sme nehovorili, z kade pochádzajú ich vysoké zisky. Tajomstvo úspechu sa volá predajný rozhovor. Povedzme si o názornej ukážke. Idete do mesta, keď zahliadnete už niekoľkokrát spomínanú reštauráciu. Rozhodnete sa, že ste dlho nemali Cheesburger a tak si idete jeden kúpiť. Od tej chvíle, keď sa vám predajca spoza pokladne pozdraví, je jasné, že neodídete „na prázno“.
,,Dobrý deň,“
,,Dobrý… jeden chees,“
,,Malý alebo radšej doublechees?“
,,Môže byť aj ten double…“
,,Dáte si len malé, alebo veľké menu?“
,,Hmm… veľké!“
,,Dáte si k hranolkám aj kečup?“
,,Áno prosím.“
,,Na pitie malú, alebo radšej veľkú kolu?“
,,Môže byť veľká.“
,,V ponuke dnes máme aj čerstvé mafiny. Dáte si?“
,,Ou, samozrejme“
,,Bude to všetko, alebo máte chuť aj na zmrzlinu?“
,,Dám si aj zmrzlinu,“
Toto bola názorná ukážka toho, ako z jedného eura je behom pol minúty 11€. Pracovník ponúka zákazníkovi produkty až do vtedy, kým z každého nemá aspoň jeden druh. Až potom sa na vás pousmeje a podá bloček s peknou sumou. Počas celého predajného rozhovoru vystupuje predajca veľmi priateľsky a pôsobí veľmi presvedčivo, vy tak máte pocit, že sa o vás zaujíma a chce vám dopriať to najlepšie.
Pokiaľ by sa zamestnanec v Mc Donalde nenaučil tento predajný rozhovor na výbornú, pravdepodobne by ho za pokladnicu určite nepustili. Tu nie je podstatné, či máte jednu, alebo dve vysoké školy, ale či viete pomocou predajného rozhovoru predať čo najviac produktov. Krása študentiek, ktoré sa s vami spoza pultu rozprávajú, už len nahráva tomu, že máte chuť aj na 4 kečupy, i napriek tomu, že máte z kečupu alergiu. :)
A výsledok? Firma Mc Donald´s má väčšie zisky a zákazník sa do reštaurácie vracia opäť, pretože posledný dojem bol veľmi pozitívny. Tomu hovorím prepracovaný obchod…