Nevenovať pozornosť vlastnému manažmentu je najčastejšou chybou, akú môžu bežní ľudia, manažéri alebo startupisti spraviť . Dajte svojej vízii a cieľom reálne základy. Naplánujte si nový rok efektívne. Kým niekto to zvládne za 15 minút, mne trvá plánovanie dokonca deň dva. Je to len na vás, ako sa vyhráte s novým rokom…

Krok č. 1:

Čo s úlohami a problémami, ktoré sa nepodarilo vyriešiť v minulom roku?

Nemajte hlavu v smútku. Zoberte si papier, pero alebo tablet a nachvíľu sa zamyslite. Napíšte si všetky úlohy, ktoré ste nestihli zrealizovať v uplynulom roku. Pridajte aj problémy, s ktorými ste sa zobudili v novom roku.

Nasleduje jednoduchý proces.

Vyškrtajte tie, ktoré už pre vás nemajú význam, sú neaktuálne alebo by vás zbytočne zdržiavali. Pokiaľ si s niektorými neviete dať rady, využite zlaté pravidlo timemanagementu – delegujte. Poverte úlohou alebo riešením problému niekoho z vášho pracovného tímu alebo iného člena rodiny.

Krok č. 2:

Najprv vízia, ktorá rešpektuje vaše hodnoty

Rok 2015 budú bez debaty ovplyvňovať vaše rozhodnutia. A tie by ste mali robiť na základe svojej vízie, aby ste sa vždy držali na správnej ceste. Preto porozmýšľajte, čo si v živote najviac ceníte.

 Aký život chcete žiť. Kým chcete byť a čo chcete robiť. Pokojne si predstavte, že píšete svoju autobiografiu. Čo by v nej nemalo chýbať? Pri tvorbe vašej vízie vám môžu pomôcť, aj hodnoty, ktoré sú pre vás dôležité. Ako príklad uvádzam tie najbežnejšie: sloboda, šťastie, múdrosť, krása, pohodlný život, tvorivosť.

Krok č. 3:

Stanovte si ciele metódou SMART

Teraz sa vám budú konkrétne ciele určovať jednoducho, pretože budú nadväzovať na vašu víziu. Ciele by ste si mali zadefinovať pomocou osvedčenej metódy SMART:

S – SPECIFIC
M – MEASURABLE
A – ACTIONABLE
R – REALISTIC
T – TIME BOUND

Aby sme získali väčší prehľad, ciele si rozdelíme do niekoľkých hlavných oblastí. Tou prvou je zdravie (fyzické aj duševné), druhou sú vzťahy (v rodine, s priateľmi…), treťou je práca (zamestnanie, tvorenie, podnikanie) a štvrtou záľuby (sny, túžby, sebarozvoj, hobby).

Pre každú oblasť si napíšte jeden hlavný cieľ. Pravdepodobne zistíte, že je náročné ho dosiahnuť. A preto je dôležité naplánovať si aj menšie ciele – kroky, ktoré vás k nemu dovedú.

Pokiaľ chcete plánovanie domyslieť do detailov, k jednotlivým cieľom si môžete napísať aj ľudí, ktorých budete nevyhnutne potrebovať pre ich naplnenie.

Krok č. 4:

Pozor na priority!

Na čo najčastejšie zabúdame, je stanoviť si priority. Môže sa totižto ľahko stať, že sa dostanete do situácie, keď vás cez víkend požiada šéf, aby ste absolvovali pracovnú cestu do Nemecka. No vy máte na ten istý termín dohodnutý teambuilding vo vlastnej firme. Budete sa musieť rozhodnúť čo škrtnúť a vynechať a v tom kľúčovú rolu zohrávajú priority. Múdry citát hovorí, že ak máme viac ako 3 priority, nemáme žiadne priority…

Krok č. 5:

Vytvorte si svoj denný timemanagement

Od tohto momentu okamžite skoncujte s nepravidelným spávaním a vstávaním, s nepravidelným obedmi a podobne. Pretože takto to ďaleko nedosiahnete!

Určte si hodinu, ktorou sa váš deň začne (čím skôr to bude, tým lepšie).  Vyhraďte si pre každú prioritu počas dňa pevný čas, kedy na nej budete pracovať. Určte si aspoň približne čas, kedy sa budete vzdelávať, tráviť čas s rodinou, navštevovať fitko, venovať sa kaviarni či univerzitnej futbalovej lige a podobne.

Krok č. 6:

Vytvorte si svoj denný rozvojový návyk

To trvá približne 14-30 dní. Pod pojmom denný rozvojový návyk rozumieme určité činnosti, ktoré majú svoju pravidelnosť. Ak by ste dnes spravili 250 klikov a 500 brušákov, dostali by ste takú svalovku, že zajtra by ste sa nepostavili a cvičenie by ste si veľmi rýchlo znepriatelili.

Preto keď hovorím o dennom rozvojovom návyku, myslím tým, vybrať si určite činnosti, ktorým sa začnete venovať po malých kúskoch a postupne sa v nich budete zlepšovať.

Odporúčam:

Na záver vám odporučím ešte niekoľko jednoduchých nástrojov a princípov. Využívajte diár alebo online kalendár, robte si to do list a noste so sebou hodinky. Váš pracovný výkon môže ovplyvniť aj oblečenie ktoré nosíte či firemné logo, ktorým sa prezentujete. To je však už parketa gorila marketingu, o ktorom hovorím na mojich školeniach.

Prečítajte si aj: Ako si vytvoriť svoj osobný akčný plán? (klik)
Nedocenené rady Andreja Babiša (klik)

Pin It on Pinterest